Z komory startowej znika konstrukcja oporowa

Drążenie tunelu pod Świną już dawno za nami. Aby jednak w marcu tego roku Wyspiarka mogła wystartować z wyspy Uznam, konieczne było m.in. wykonanie dla niej wewnątrz komory startowej specjalnej konstrukcji oporowej. Obecnie niepotrzebna już konstrukcja jest demontowana. Niedawno zakończył się też demontaż samej maszyny TBM. Jej poszczególne elementy z rejonu komory odbiorczej właśnie są przewożone na place składowe.

Na wyspie Uznam, w komorze startowej poza rozbiórką konstrukcji oporowej, kontynuowane jest uszczelnienie ścian szczelinowych. Prowadzone są też uszczelnianie i roboty wykończeniowe konstrukcji rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową.

W tym samym czasie na wyspie Wolin trwa transport zdemontowanych elementów maszyny TBM, a sam szyb w dalszym ciągu jest odwadniany i czyszczony. Komora jest przygotowywana do budowy tymczasowej rampy do tunelu.

Ale na tym nie koniec. Mimo świątecznego okresu sporo dzieje się wewnątrz wydrążonego pod Świną tunelu. M.in. trwają przygotowania do budowy dwóch wyjść ewakuacyjnych, które powstaną w technologii mrożenia gruntu. W ubiegłym tygodniu wiercono otwory pod lance mrożeniowe, a także wiercono i wklejano kotwy pod wsporniki. Odbywała się też prefabrykacja i montaż zbrojenia oraz deskowanie i betonowanie samych wsporników dolnych i górnych.

Nie byłoby to możliwe, gdyby nie działalność zakładu prefabrykacji. To tam przez cały czas wykonywane są zbrojenie dla prefabrykatów na konstrukcje wewnętrzne w tunelu oraz same prefabrykaty. Wyprodukowane elementy, zanim zostaną wykorzystane w tunelu, muszą jeszcze odpowiednią ilość czasu „przeleżeć”, dlatego są transportowane na place składowe.

Liczba odwiedzin: 470400
Projekt i wykonanie: M2 Studio

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2024 r.