W tunelu pod Świną powstaną dwa wyjścia ewakuacyjne. Aby je zrealizować, trzeba przebić się przez obudowę tunelu. Właśnie wykonano pomosty na konstrukcji wzmacniającej obudowę. Rozpoczęto również prace związane z wierceniem otworów pod lance mrożeniowe na obu wyjściach ewakuacyjnych.
To nie jedyne prace, jakie są prowadzone wewnątrz tunelu. Do jego wnętrza wprowadzono maszynę TULC. Ostatnio odbył się jej próbny rozruch. Będzie ona służyć do betonowania i deskowania wsporników oraz montażu prefabrykatów konstrukcji wewnętrznych.
Ale sporo dzieje się także w komorze startowej na wyspie Uznam oraz komorze odbiorczej na wyspie Wolin, gdzie prowadzone są prace związane z demontażem Wyspiarki i systemów, które ją wspomagały. W szybie odbiorczym trwają roboty przygotowawcze do wykonania łoża dla bram TBM. Następnie przy pomocy dźwigu będą one transportowane na powierzchnię.
W szybie startowym demontowana jest rama oporowa, która była potrzebna w momencie startu maszyny TBM.
Także po obu stronach Świny, w rejonie tunelu wykonywanego metodą stropową, odbywają się roboty wykończeniowe konstrukcji rampy. Dodatkowo na wiaduktach, które powstały nad rampą dojazdową, trwa montaż barier.
Poza tym w dalszym ciągu kontynuowany jest demontaż stacji STP i całego systemu oczyszczania płuczki, która była potrzebna do drążenia tunelu.
Intensywne prace odbywają się też w związku z budową biura Centrum Obsługi – murowanie ścian zewnętrznych, zbrojenie i deskowanie części budynku w konstrukcji żelbetowej (ściany sejfu i słupy nośne). A dla stacji Trafo TK3 wykonywana jest izolacja pozioma przeciwwodna i zbrojenie płyty fundamentowej.
W tym rejonie trwa również budowa zbiornika przeciwpożarowego.
Nieustannie odbywają się również prace drogowe na obu wyspach. Wprowadzono więc czasową organizację ruchu. Na wyspie Wolin przebiega ona przez nowo wybudowane rondo. Na wsypie Uznam zmiany w organizacji są związane z łączeniem drogi głównej, wychodzącej z tunelu, z ul. Karsiborską.