Wraz z końcem miesiąca, przygotowaliśmy nową galerię zdjęć lotniczych z budowy tunelu pod Świną.
W październiku na odcinku T3 w tunelu zakończono budowę barier energochłonnych. Przy wyjściu ewakuacyjnym EE2, oprócz uszczelniania całej konstrukcji, układane były prefabrykaty typu U oraz filigrany wraz ze zbrojeniem płyty jezdnej. Przy wyjściu ewakuacyjnym EE2 zakończyło się też betonowanie płyty pod jezdnię i trwały prace przy montażu instalacji infrastruktury.
Jeżeli chodzi o wyspę Wolin, w komorze odbiorczej między innymi uszczelniano ściany szczelinowe. Kontynuowano roboty przy konstrukcji Stacji Trafo TK2.
Na wyspie Uznam, w budynku wentylatorni VC1 zakończono prace nad konstrukcją pod suwnicę i sam jej montaż. Zakończono również zasypkę zachodniej części komory startowej pod płytę jezdną. Na rampie wykonywano hydrofobizację ścian szczelinowych (proces zapobiegający wnikaniu wody w głąb struktury ścian). W budynku Biura Centrum Obsługi czy stacji Trafo TK3 oraz TK1 prace koncentrują się na wykończeniu wnętrz, oraz montażu potrzebnych instalacji.
Aktualny postęp prac
W zeszłym tygodniu w komorze startowej zabetonowano i zazbrojono zamknięcie stropu pośredniego. Zakończyła się także zasypka zachodniej części komory startowej stropu górnego. Na rampie i w tunelu dobiegł końca montaż konstrukcji pod elewację (panele aluminiowe).
W tunelu zakończono wykonywanie wsporników górnych przy wyjściu ewakuacyjnym EE1, natomiast przy wyjściu ewakuacyjnym EE2 prace wciąż trwają. Konstrukcje obu wyjść są uszczelniane, podobnie jak prefabrykaty.
W komorze odbiorczej na wyspie Wolin zakończono uszczelnianie ścian szczelinowych, a budowa konstrukcji szachtu i klatki schodowej ponad stropem górnym jest kontynuowana. Na rampie i w tunelu trwają prace wykończeniowe barier energochłonnych i kap chodnikowych, izolacja pod jezdnię po stronie północnej czy montaż konstrukcji pod elewację. Na placu budowy wykonywane są prace porządkowe oraz utrzymaniowe. Jednocześnie kontynuowane są roboty bitumiczne.