W sympozjum pod nazwą „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną”, w trakcie którego zaprezentowano 10 wystąpień, uczestniczyło około 300 osób.
Prelegentami byli przede wszystkim inżynierowie reprezentujący generalnego wykonawcę oraz podwykonawców realizujących budowę tunelu. Uczestnicy sympozjum mogli posłuchać między innymi o szczegółach związanych z realizacją, w tym o wyzwaniach dla projektantów i wykonawców, problemach technicznych i logistycznych czy zagadnieniach dotyczących bezpieczeństwa.
W sympozjum uczestniczyło około 300 osób, w tym liczna grupa studentów wydziałów budownictwa Politechniki Krakowskiej, Warszawskiej, Wrocławskiej, Koszalińskiej oraz Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Organizatorzy zapewnili także możliwość uczestniczenia w sympozjum on-line. Zanotowano około 5 tysięcy wejść na platformę realizującą bezpośredni przekaz internetowy. Drugiego dnia uczestnicy mieli możliwość wizyty na budowie i zapoznania się z postępem robót.
Sympozjum zostało zorganizowane przez Urząd Miasta Świnoujście oraz Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Infrastruktury oraz Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego.
Tunel pod Świną będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Jego długość to około 3,2 km, w tym około 1,5 km stanowi długość tunelu drążonego metodą TBM. Inwestorem jest Gmina Miasto Świnoujście. Inwestorem zastępczym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin. Wykonawcą jest konsorcjum PORR/ Gülermak. Nadzór nad projektem pełni SWECO/Lafrentz.
Całkowity koszt inwestycji to ponad 900 milionów złotych, z czego prawie 775,7 milionów to dofinansowanie z Unii Europejskiej (85 procent). Resztę inwestor Gmina Miasto Świnoujście dokłada z własnego budżetu.