Wyspiarka miała zasłużoną przerwę w pracy, bo przechodziła inspekcję. Ale roboty na budowie szły w tym czasie pełną parą.
W ubiegłym tygodniu sprawdzono narzędzia tnące i urabiające Wyspiarki, m. in. zgarniacze i dyski skrajne. Te elementy, które tego wymagały, wymieniono. Mimo to maszyna TBM zamontowała dziewięć dwumetrowych pierścieni. Razem ułożyła już 170 ringów półtorametrowych oraz 358 dwumetrowych.
Inspekcja odbyła się też w zakładzie STP. To tam trwa separacja urobku od płuczki wiertniczej. Oczyszczony urobek jest transportowany na pole refulacyjne. Oddzielona płuczka wiertnicza wraca do obiegu.
Poza tym w komorze startowej uszczelniano i myto ściany szczelinowe. Uszczelniano też konstrukcję w rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową. Tam prowadzono także roboty wykończeniowe konstrukcji rampy.
Prefabrykowana jest tymczasowa konstrukcja usztywniająca dla wyjść ewakuacyjnych w tunelu. Produkowana jest także tymczasowa konstrukcja podpierająca dla wyjść ewakuacyjnych tunelu.
Po obu stronach cieśniny Świny prowadzone są roboty drogowe. Cały czas trwa przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.
Z kolei w komorze odbiorczej prowadzone są prace przygotowawcze związane z demontażem maszyny TBM, gdy zakończy się drążenie tunelu.
W rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową kontynuowane są roboty wykończeniowe konstrukcji rampy. Trwa też wykańczanie wiaduktu w segmencie R11.