Dwa najtrudniejsze etapy na budowie, a więc drążenie tunelu czy powstanie wyjść ewakuacyjnych w technologii mrożenia zakończyły się powodzeniem. Teraz czas na wykonanie nawierzchni asfaltowej.
W komorze startowej na wyspie Uznam kontynuowane są prace wykończeniowe w pomieszczeniach technicznych oraz ewakuacyjnych. Ściany szczelinowe są uszczelniane, montowana jest także ich obudowa. Na rampie i w samym tunelu drążonym montowana jest instalacja hydrantowa. W budynku Biura Centrum Obsługi trwają instalacyjne prace wewnętrzne, w tym montowanie urządzeń wyposażenia. W tunelu TBM wyjścia ewakuacyjne są uszczelniane, tak samo jak prefabrykaty i cała obudowa tunelu. Montowana jest instalacja infrastruktury.
Po stronie wyspy Wolin, w komorze odbiorczej, trwają prace przy konstrukcjach wewnętrznych (prace wykończeniowe). Na podobnym etapie zaawansowania są też roboty przy budowie Stacji Trafo TK2. Na rampie i w tunelu montowana jest konstrukcja pod elewację oraz same panele aluminiowe. Na poszczególnych odcinkach trwają roboty drogowe, w tym budowa i przebudowa sieci i uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.
Następstwem aktualnych robót na budowie będzie wykonanie nawierzchni asfaltowej – będzie to warstwa asfaltu lanego oraz warstwa ścieralno-ostateczna, po której będą poruszać się samochody. Izolacja została już wykonana, a maszyny do podawania asfaltu są gotowe do pracy. Tunel będzie dwukierunkowy, a szerokość pasów ruchu wyniesie po 3,5 m. w każdą stronę.
Budowa drogi, która połączy obie wyspy, obejmuje odcinek już od ulicy Karsiborskiej na wyspie Uznam do skrzyżowania z ulicą Duńską oraz ulicą Fińską na wyspie Wolin, o łącznej długości ok. 3,2 km, z czego droga w tunelu wydrążonym w technologii TBM to dokładnie 1483,80 m.
Zapraszamy do obejrzenia najnowszych zdjęć lotniczych z budowy.