W zeszłym tygodniu zakończyło się mrożenie aktywne gruntu przy wyjściu ewakuacyjnym EE1. Trwają przygotowania do montażu prefabrykatów U i filigranów na odcinku środkowym tunelu tzw. T2.
Aktualnie na Wyspie Wolin, w komorze odbiorczej, powstają konstrukcje wewnętrzne: ściana dociskowa, szachty i klatka schodowa oraz konstrukcje do płyty poddrogowej. Uszczelniane są też ściany szczelinowe, a w segmentach R1 do R16, rampy i tunelu wykonanego metodą stropową, uszczelniana jest konstrukcja i wykonywane kanały technologiczne. Po tej stronie tunelu trwają roboty drogowe na rondzie Wolin, a także budowa sieci, uzbrojenie terenu i infrastruktury drogowej.
Na stronie wyspy Uznam wykonywana jest prefabrykacja i montaż deskowań do wykonania stropu pośredniego w komorze startowej TBM. W tunelu wykonanym metodą stropową, w segmentach S1 do S11, uszczelniana jest konstrukcja i wykonywane kanały technologiczne.
W części tunelu wydrążonego maszyną TBM, wykonywane są wyjścia ewakuacyjne EE1 i EE2. W pierwszym z nich trwa już mrożenie pasywne, urabianie zamrożonego gruntu i jego wydobycie, a także wykonywanie obudowy wstępnej i konstrukcji stalowej. W drugim z wyjść trwa mrożenie aktywne.
Trwają przygotowania do montażu prefabrykatów U i filigranów na odcinku środkowym tunelu tzw. T2. Na odcinku T3 kontynuowane jest zbrojenie konstrukcji płyty poddrogowej na filigranach i ich betonowanie.