Tydzień 21 VI – 27 VI 2021
RAPORT Z POSTĘPU PRAC
Na wsypie Wolin, w segmencie R11 prowadzone są roboty związane z budową wiaduktu. W ubiegłym tygodniu trwały przygotowania do montażu desek gzymsowych oraz zbrojenie kap chodnikowych.
Poza tym w rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową, czyli na odcinku od pierwszego do szesnastego, prowadzono prace konstrukcyjne. Wyrównywano i uszczelniano ściany szczelinowe płyt dennych i stropowych oraz izolowano stropy.
Zarówno z komory odbiorczej, jak i z rampy odpompowywano wodę.
Z kolei po drugiej stronie cieśniny – na wyspie Uznam, w komorze startowej, uszczelniano ściany szczelinowe i płytę denną.
Odbywało się również uszczelnianie, wyrównywanie i torkretowanie ścian szczelinowych oraz uszczelnianie i wyrównywanie płyt dennych na odcinku od pierwszego do jedenastego w rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową.
Maszyna TBM zamontowała kolejne pierścienie – w ubiegłym tygodniu ułożyła ich 23. Łącznie zamontowano więc 170 ringów półtorametrowych (docelowych) oraz 177 dwumetrowych (docelowych). Tunel osiągnął już 609 metrów (stan na 27 czerwca 2021 roku).
W stacji STP kontynuowana jest separacja urobku, który jest przewożony na pole refulacyjne. Płuczka wiertnicza jest oczyszczana i ponownie wykorzystywana.
W zakładzie prefabrykacji produkowane są segmenty obudowy tunelu, które są transportowane na plac składowy oraz w rejon komory startowej.
Po obu stronach Świny trwają przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej. Kontynuowane są też roboty drogowe.
Tydzień 14 VI – 20 VI 2021
RAPORT Z POSTĘPU PRAC
170 półtorametrowych i 154 dwumetrowych – tyle docelowych pierścieni zamontowała już Wyspiarka. Oznacza to, że wydrążony tunel osiągnął łącznie 563 metry. W ubiegłym tygodniu maszyna TBM zamontowała kolejnych 13 dwumetrowych pierścieni.
Prace odbywały się także w komorze startowej – uszczelniano tam ściany szczelinowe i płyty denne.
W rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową, czyli na odcinku od segmentu S1 do S11, uszczelniano, wyrównywano i torkretowano ściany szczelinowe oraz uszczelniano płyty denne. Trwały roboty konstrukcyjne wiaduktu w ciągu ul. Karsiborskiej. Zasypywano strop w segmentach S10 i S11.
W zakładzie STP odbywała się separacja urobku i płuczki wiertniczej. Urobek był transportowany na miejsce składowania, a płuczka była oczyszczana, by ponownie ją wykorzystać przy drążeniu.
W zakładzie prefabrykacji odbywała się produkcja segmentów obudowy tunelu. Gotowe elementy są transportowane na plac magazynowy oraz – w odpowiednim czasie – w rejon komory startowej.
Kontynuowana jest przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.
Intensywne prace prowadzone są także po drugiej stronie Świny, na wyspie Wolin.
Trwa odpompowywanie wody z wnętrza szybu odbiorczego oraz rampy.
Kontynuowane są roboty konstrukcyjne w rejonie rampy dojazdowej, czyli w segmentach od pierwszego do szesnastego. Ściany szczelinowe są wyrównywane i uszczelniane.
Cały czas prowadzona jest przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej także po tej stronie cieśniny. Kontynuowane są roboty drogowe.
Tydzień 07 VI – 13 VI 2021
RAPORT Z POSTĘPU PRAC
Trwają roboty konstrukcyjne dla wiaduktu w ciągu ul. Karsiborskiej – w ubiegłym tygodniu wykonywano dylatacje i płyty przejściowe. Poza tym w rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową uszczelniano, wyrównywano i torkretowano ściany szczelinowe oraz uszczelniano płyty denne. Wykonywano też izolację stropu w segmentach dziesiątym i jedenastym.
Cały czas uszczelniane są ściany szczelinowe i płyta denna w komorze startowej, gdzie maszyna TBM rozpoczęła swoją pracę.
W ubiegłym tygodniu Wyspiarka ułożyła 15 dwumetrowych ringów. Łącznie dotychczas zamontowano 170 docelowych pierścieni półtorametrowych oraz 141 dwumetrowych (stan na koniec dnia 13. 06. 2021).
Każdy ring składa się z ośmiu segmentów. Segmenty produkowane są w zakładzie prefabrykacji. Następnie są one przewożone na plac magazynowy oraz w rejon szybu startowego – tak, by ostatecznie przetransportować je do maszyny TBM, która je montuje w tunelu.
Trwa demontaż form dla segmentów półtorametrowych, które nie będą już układane.
Cały czas w zakładzie STP odbywa się separacja urobku, który po oddzieleniu od płuczki jest transportowany na miejsce składowania przy ul. Karsiborskiej. Oczyszczona płuczka wiertnicza wraca do obiegu.
Postępuje przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.
Z kolei po drugiej stronie Świny, na wyspie Wolin odbywa się odpompowywanie wody z wnętrza komory odbiorczej oraz rampy.
Kontynuowane są roboty konstrukcyjne dla rampy dojazdowej w segmentach od pierwszego do szesnastego. Trwa tam też wyrównywanie ścian szczelinowych.
Prowadzona jest przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.
Tydzień 31 V – 06 VI 2021
RAPORT Z POSTĘPU PRAC
507 metrów – to długość tunelu wydrążonego przez Wyspiarkę. W ubiegłym tygodniu ułożyła 8 dwumetrowych pierścieni. Łącznie jest już zamontowanych 170 półtorametrowych ringów i 126 dwumetrowych.
W komorze startowej, na wyspie Uznam, trwa uszczelnianie ścian szczelinowych.
W zakładzie STP odbywa się separacja urobku od płuczki wiertniczej. Urobek jest transportowany na miejsce składowania przy ul. Karsiborskiej, a płuczka jest ponownie wykorzystywana przy drążeniu tunelu.
W zakładzie prefabrykacji nieustannie produkowane są segmenty obudowy tunelu. Wyprodukowane elementy są przewożone na plac magazynowy oraz w rejon komory startowej.
Kontynuowana jest przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.
Prace są prowadzone także po drugiej stronie cieśniny Świny. Z wnętrza komory odbiorczej TBM oraz z rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową odpompowywane jest woda.
Kontynuowane są roboty ziemne i konstrukcyjne na odcinku od w segmentu R1 do R16.
Na wyspie Wolin również prowadzone są roboty drogowe oraz przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.