Tunnel Boring Machine dalece zaawansowana!

Prace przy budowie maszyny, która wydrąży tunel pod Świną, nadal trwają. Mimo panującej pandemii koronawirusa chińska firma CREG (China Railway Engineering Group) kontynuuje rozpoczęty w ubiegłym roku montaż. Jest on obecnie dalece zaawansowany.
W pełni gotowe są już silniki elektryczne, główne śruby napędowe i reduktory, a także główne łożysko, pompa hydrauliczna oraz przednia i środkowa tarcza. Do wykonania pozostało jeszcze tylko kilka części: główny napęd, głowica tnąca oraz przednia i środkowa osłona.
Maszyna drążąca tunel TBM (Tunnel Boring Machine) będzie miała ponad 100 metrów długości i 13,5 metra wysokości. Jej docelowa waga – po przewiezieniu do Polski i kilkumiesięcznym składaniu w całość – wyniesie 2.740 ton.
Drążenie tunelu z komory startowej rozpocznie się w pierwszej połowie przyszłego roku. Nowy odcinek drogi będzie miał łączną długość 3,4 km – z czego niemal połowa pobiegnie przez jednorurowy tunel, z jedną jezdnią o dwóch pasach ruchu.
Inwestycja ma być gotowa do września 2022 roku. Koszt budowy tunelu pod Świną, to prawie 800 mln złotych.

Liczba odwiedzin: 50536
Projekt i wykonanie: M2 Studio

Ostatnia aktualizacja: 10.07.2020 r.