Jak powstają wyjścia ewakuacyjne w tunelu pod Świną?

Na budowie tunelu pod cieśniną Świny trwają prace przy budowie wyjść ewakuacyjnych. Dwa z nich powstają wewnątrz tunelu wydrążonego maszyną TBM w km 1+344 i w km 1+844 drogi. Odległość między wyjściami ewakuacyjnymi wynosi 500 m. Aby wykonać wnękę dla wykonania konstrukcji wyjścia, trzeba było przebić się przez obudowę segmentową

Czytaj więcej »

Maj 2022

Tydzień 16 IV – 22 IV 2022 RAPORT Z POSTĘPU PRAC W komorze odbiorczej na wyspie Wolin przygotowywane są konstrukcje wewnętrzne, a ściany szczelinowe są uszczelniane. Na rampie i w tunelu wykonywanym metodą stropową wykonywane są kanały technologiczne, a cała konstrukcja jest uszczelniana. Montowane jest też zbrojenie chodników. Trwają roboty drogowe

Czytaj więcej »

Kolejne zdjęcia lotnicze z placu budowy

W zeszłym tygodniu zakończyło się mrożenie aktywne gruntu przy wyjściu ewakuacyjnym EE1. Trwają  przygotowania  do montażu prefabrykatów U i filigranów na odcinku środkowym tunelu tzw. T2. Aktualnie na Wyspie Wolin, w komorze odbiorczej, powstają konstrukcje wewnętrzne: ściana dociskowa, szachty i klatka schodowa oraz konstrukcje do płyty poddrogowej. Uszczelniane są też

Czytaj więcej »

Zakończono mrożenie aktywne gruntu przy pierwszym wyjściu

Jedno z największych wyzwań na budowie tunelu pod Świną, a więc mrożenie aktywne gruntu, zakończyło się z powodzeniem przy wyjściu ewakuacyjnym EE1. Teraz rozpocznie się przebijanie przez obudowę tunelu. Zakończone mrożenie przy wyjściu EE1 oznacza demontowanie obudowy tunelu, urabianie zamrożonego gruntu i wybieranie urobku, a także wykonywanie obudowy wstępnej –

Czytaj więcej »

Kwiecień 2022

Tydzień 25 IV – 01 V 2022 RAPORT Z POSTĘPU PRAC Na Wyspie Wolin w komorze odbiorczej powstają konstrukcje wewnętrzne: ściana dociskowa, szachty i klatka schodowa oraz konstrukcje do płyty poddrogowej. Uszczelniane są też ściany szczelinowe, a w segmentach R1 do R16, rampy i tunelu wykonanego  metodą stropową, uszczelniana jest konstrukcja

Czytaj więcej »

Sympozjum naukowo-techniczne – podsumowanie wydarzenia

W sympozjum pod nazwą „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną”, w trakcie którego zaprezentowano 10 wystąpień, uczestniczyło około 300 osób. Prelegentami byli przede wszystkim inżynierowie reprezentujący generalnego wykonawcę oraz podwykonawców realizujących budowę tunelu. Uczestnicy sympozjum mogli posłuchać między innymi o szczegółach

Czytaj więcej »

Liczba odwiedzin: 266624
Projekt i wykonanie: M2 Studio

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2022 r.