Aktualności

1000 metrów Wyspiarki!

Wyspiarka wydrążyła już kilometr! Pokonała odcinek po stronie wyspy Uznam oraz fragment pod cieśniną Świną. Teraz zaczyna drążenie pod wyspą Wolin. Do mety, czyli do komory odbiorczej, maszynie TBM pozostały 484 metry. Na długości 1000 metrów zamontowała już prefabrykowane pierścienie obudowy tunelu. Obecnie Wyspiarka drąży po stronie wyspy Wolin. Nie

Czytaj więcej »

Przegląd Wyspiarki!

Wyspiarka miała zasłużoną przerwę w pracy, bo przechodziła inspekcję. Ale roboty na budowie szły w tym czasie pełną parą. W ubiegłym tygodniu sprawdzono narzędzia tnące i urabiające Wyspiarki, m. in. zgarniacze i dyski skrajne. Te elementy, które tego wymagały, wymieniono. Mimo to maszyna TBM zamontowała dziewięć dwumetrowych pierścieni. Razem ułożyła

Czytaj więcej »

Wyspiarka coraz bliżej wyspy Wolin!

953 metry – taką długość ma tunel drążony pod Świną. Oznacza to, że jeszcze nieco ponad 500 metrów i maszyna TBM będzie mogła zakończyć wiercenie. Na razie dzielnie pracuje. W ubiegłym tygodniu zamontowała 44 dwumetrowe pierścienie. Wyspiarka przestanie drążyć na wyspie Wolin. W komorze odbiorczej trwają prace przygotowawcze, które pozwolą

Czytaj więcej »

Prace wykończeniowe na obu wiaduktach

Budowa tunelu pod Świną to nie tylko jego drążenie pod ziemią. Inwestycja to także fragmenty tunelu wykonanego metodą stropową oraz zupełnie nowe drogi i wiadukty. Te właśnie są wykańczane. Na wyspie Uznam wykańczany jest wiadukt, który powstaje w ciągi ulicy Karsiborskiej. W ubiegłym tygodniu z asfaltu lanego wykonywano warstwę wiążącą.

Czytaj więcej »

Wydrążyli już połowę tunelu pod dnem Świny.

Dzisiaj 13 lipca 2021 roku maszyna drążąca TBM Wyspiarka minęła 742 metr tunelu, który na stałe połączy wyspy Uznam i Wolin, a samo Świnoujście z resztą kraju. W tej chwili TBM znajduje się w najgłębszym miejscu, czyli niemal 40 metrów pod lustrem wody. Wiercenie tunelu ma zakończyć się jesienią. Wówczas

Czytaj więcej »

Zakończono produkcję obudowy tunelu.

6280  segmentów obudowy tunelu wyprodukowano w zakładzie prefabrykacji, który specjalnie w tym celu powstał na wyspie Uznam. To dokładnie tyle, ile potrzeba do obudowania całego tunelu. Łącznie w zakładzie prefabrykacji przygotowano 615 dwumetrowych i 170 półtorametrowych pierścieni. Z tego maszyna drążąca ułożyła już wszystkie mniejsze i ponad 200 większych. Obudowany

Czytaj więcej »

Liczba odwiedzin: 217684
Projekt i wykonanie: M2 Studio

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2021 r.